Schoonfamilie - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sita Chili - WaarBenJij.nu Schoonfamilie - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sita Chili - WaarBenJij.nu

Schoonfamilie

Door: Sita

Blijf op de hoogte en volg Sita

11 Juni 2022 | Chili, Santiago de Chile

Gisteravond werden Heike en ik allerhartelijkst ontvangen door de ouders en broer van haar vriend. Heel fijn dat we konden kennismaken. Het is wel een gek idee dat Heike nu hier in Chili is, en haar vriend in Nederland.

Met de metro naar een buitenwijk, nog een eindje lopen en daar waren we. Net als in Colombia hebben de vrijstaande huizen stevige schuttingen en hekken eromheen. Maar anders dan in Colombia zitten er voor de meeste ramen geen tralies. Dat geeft wel aan dat Chili een stuk stabieler is dan Colombia.

In een betrekkelijk bescheiden tuinhuis werden we onthaald op lekkere hapjes en een heerlijke maaltijd. Het grote huis is nog in aanbouw, als ik het goed begrepen heb is het nu bijna klaar.

De taal was een uitdaging deze avond. De broer spreekt Engels en Spaans, de vader spreekt een klein beetje Engels naast het Spaans, de moeder spreekt alleen Spaans. Ik spreek Engels en ik versta een klein beetje Spaans. Heike is de enige die alles kan spreken en verstaan. Dus op haar rustte de zware taak om alle onduidelijkheden op te heffen. Ik vond het ook grappig om te merken hoe je elkaar met een paar woorden toch snel begrijpt. Ik probeerde soms ook wat Spaanse woorden, maar in mijn hoofd zit Spaans en Frans in hetzelfde laatje. Dat geeft verwarrende teksten.

Helaas begon ik in de loop van de avond in slaap te vallen. Na twee dagen keurig in het Chileense ritme mee te doen dacht ik dat ik geen last meer zou krijgen van de jetlag. Mijn lichaam dacht daar anders over. Onze gastheer en -dame hadden er alle begrip voor en brachten ons naar huis. Het was een fijne avond.


  • 11 Juni 2022 - 18:10

    Véronique :

    Super leuk om je verslagen te lezen.
    Je hebt je reis uitstekend voorbereid.
    Nu tijd om te genieten met Heike!
    Buena suerte!

  • 11 Juni 2022 - 19:26

    Caroline :

    Leuk om mee te lezen Sita! Bijzonder om op deze plek de schoonouders van Heike te ontmoeten. Hopelijk snel gewend aan een ander ritme

  • 11 Juni 2022 - 20:33

    Karin:

    Dank voor het delen Sita. Wat een bijzondere tijd. Veel plezier nog.

  • 11 Juni 2022 - 20:51

    Els :

    Ha Sita! Ja een live blog ... nu moet je dat onderweg ook nog gaan doen. ... Ik vind het leuk en mooi om te lezen hoe het je vergaat. Dank voor het delen

  • 11 Juni 2022 - 21:40

    Giny:

    Hi Site, wat leuk om zo met je mee te genieten. Veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2022

Nagekomen: de sterrenfoto

23 Juni 2022

Het is mooi geweest

21 Juni 2022

Laatste dag in San Pedro de Atacama

20 Juni 2022

Geisers

19 Juni 2022

Op grote hoogte
Sita

Op bezoek bij Heike, rondkijken in Santiago en samen op reis door de woestijn.

Actief sinds 10 Juni 2022
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 2003

Voorgaande reizen:

10 Juni 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

Landen bezocht: